Aug 21, 2003

هفته‌‏نامه فرهنگي و هنري نيما منتشر مي‌‏شود

اين خبر را از خبرگزاری کار ايران (ايلنا) انتخاب کرده ام آنچه می خواهم به آن اضافه کنم اين است که در اين هفته نامه قرار است تعداد زيادی از همکاران شناخته شده در حوزه ادبيات و روزنامه نگاری زرين پور راياری کنند که از آن جمله اند فرهاد حيدری گوران ، رضا مختاری ، خشايار نظری و.... نويسنده اين کارگاه هم احتمالا در« نيما»ی زرين پور گوشه ای خواهد داشت


هفته‌‏نامه فرهنگي، هنري و اجتماعي "نيما"، از نيمه دوم شهريور ماه جاري منتشر مي‌‏شود.

بهزاد زرين‌‏پور صاحب امتياز، مدير مسئول و سردبير اين هفته‌‏نامه در گفت‌‏وگو با خبرنگار ادب و انديشه ايلنا با بيان اين خبر اعلام كرد نظر دارد با همكاري گروهي از روزنامه‌‏نگاران، نشريه‌‏اي ادبي و هنري را به دست مخاطبان هنر و ادبيات امروز ايران برساند.
زرين‌‏پور با بيان اينكه فضاي ادبي و هنري كشور نيازمند رسانه‌‏هايي است كه ضمن برخورداري از استقلال وجودي و رعايت جوانب حرفه‌‏اي لايه‌‏هاي گوناگون و پيچيده فعاليت فرهنگي را پوشش دهند، گفت: اين رسانه‌‏ها بايد امكان گفت‌‏وگوي خلاق نويسندگان، شاعران و هنرمندان به ويژه نسل جوان را فراهم كند.
بهزاد زرين‌‏پوركه جايزه شعر گردون و بيش از ده سال روزنامه‌‏نگاري را در كارنامه خود دارد، با اشاره به موقعيت جهاني ادبيات و هنر گفت: مجله "نيما" قصد دارد با انتشار گسترده ديدگاه‌‏هاي صاحب‌‏نظران و اهل هنر، ادبيات و نيز اطلاع رساني دقيق و معطوف به جريانهاي فرهنگي روز، رابطه‌‏اي دو سويه و خلاق با خوانندگان آثار ادبي و هنري برقرار كند.
اين هفته نامه شامل بخشهايي چون شعر، داستان، نظريه ادبي، موسيقي، سينما، تئاتر، نقاشي، هنرهاي تجسمي، وبلاگ نويسي، اينترنت و گزارشهاي فرهنگي و اجتماعي است كه در قطع روزنامه‌‏اي و به صورت رنگي چاپ و منتشر خواهد شد