Aug 16, 2009

حکم تیر

تمام این روزها بگذرند از من
ببرند مرا به خیابانی بلند
از زیر قارچ اتمی با آن مناره اش که می درد آسمان را
تا میدان مجسمه ای بی سر
بیاشوبم بلند خدایا بلند

جشم های تو همراه من است
همراه من است زیبایی جهان

لکنت گرفته ام از این همه زیبایی
لکنت گرفته ام از این همه رعنایی
لکنت گرفته ام

حکم تیر از روی مناره که می آید
چشم های تو همراه من است
حکم تیر از روی بام که می آید
چشم های تو همراه من است

بلند می شود صدایم اوج می گیرد با چشم های تو این وسط
جاری روی زمین و موج موج چشم های تو می آید تا امتداد این بلند

الله اکبر
حکم تیر می آید

این جهان قرار بود گل بشود جایی که انقلاب و آزادی به هم می رسند
این جهان قرار است گل بشود در امتداد زیبایی خجسته ی آن دوچشم
وچشم های دیگر که از روزگار زیبایی ازلی آزاد خرامیده اند

دوزخ به جا مانده از آن همه زیبایی
و می بینم
با پهلویی شکسته یک گل
با صورتی شکسته یک گل
با ابرویی شکسته یک گل
توقان رنگ از ترعه های بلند خیابان ها می گذرد الله اکبر

هان بنگرید
این چله هم می گذرد با پرچم عزا
و باریکه ای از نور
هنوز می تابد بر این بلند
اینجا خیابان من است
خیابان من است اینجا

و زیبایی جهان
همراه من است




مرداد 88




شعری که ملاحظه می کنید در شماره امروز یکشنبه 25 تیرماه روزنامه ی اعتماد ملی با جند مورد حذف و تغییر بنا به مقتضیات روز منتشر شده است که اینجا نسخه ی کامل آن از نظر شما می گذرد

20 comments:

كاوه سلطاني said...

موج موج چشمهاي تو تركيب جالبي بود لذت بردم موفق باشيد

كاوه سلطاني said...

من هم شعري دارم كه خوشحال مي شوم نظرتان را بدانم



خدا غارنشين است
ما انسانها روزنشين و روشناي شبيم
و در غار نمي بينيم

Unknown said...

مثل هميشه زيبا تكان دهنده و دوست داشتني. مانا و نويسا باشي استاد عزيز

عه تا said...

علیرضا بهنام عزیز سلام
نتایج نظر سنجی شاعران برگزیده وبلاگنویسان شعر وا ادب اعلام شد
بخاطر بذل توجه از شما متشکرم

شهاب نادری said...

سلام بهنام دوست داشتنی
نمی بینمت ام ساده تر از چشم هام می خوانمت

امین کاشانی said...

جشم های تو همراه من است
همراه من است زیبایی جهان

اهورا ( مجيد ضرغامي ) said...

كار خوب و جان داري بود - زبان اين روزها - هميشه بنويسيد

سهیل نصرتی said...

درود

با تنهاییم شریک شوید ...

.

.

.

.
چشم

نادیده گرفتنت را در این اتاق

تقصیر آینه

نینداز

آرش گرگانی said...

یوحنای عزیز با نوشته ای به نام در ولایت هوا به روزم و منتظر

سارا بهرام زاده said...

شعر زیبایی ست .
سرزمین سونات ها با شعری به روز هست .
شاعر خوب
قدم هایت و نظرت بر چشم می ماند .

کسری صدیق شجاع said...

و زیبایی جهان
همراه من است


در اعتماد ملی هم خونده بودم
زیبا زیبا زیبا
همین!
لینک شدید
ممنون
بدرود

آرش گرگانی said...

علیرضا بهنام عزیز:
با نوشته ای به نام از ولایت هوا به روز و منتظرم...سو برایم بنویسی بزن

Anonymous said...

وقتی خریدن كتاب فرهاد جعفری(کافه پیانو) را تحریم كردیم بهتر است كتاب نویسندگانی را كه كتابشان برنده جوایز دولتی می شود ولی آن را تحریم می كنند بخریم. كتاب اكبریانی را كه" كاش به كوچه نمی رسیدم " نام دارد و نامزد جایزه دولتی " كتاب فصل" شد اما آن را تحریم كرد و به عنوان اعتراض اعلام كرد نامش از فهرست حذف شود بخریم تا نشان دهیم اگر او و دیگر نویسندگان جایزه دولتی نمی گیرند مردم جایزه آنها را می دهند. لطفا به دیگران هم اطلاع بدهید

سارا...سپهر said...

مجسمه اي سر بندر بريده بودند
و...... .

حميد تقي آبادي said...

دوباره چاپ شد



خطاب به پروانه ها



و چرا من ديگر شاعر نيمايي نيستم

سپهر said...

و نهایتا اینکه هنوزا هنوز شعرو آزادی را تازیانه می زنند...و درد حیات جاودانه شعرو آدمی ست در حصار کلمات این حجم غمناک وسیع !

متن نامه ای به دبیر جایزه ادبی ایران مورخ 20 آبان 1388


سیاست هنر هنرهاست !...

و نهایتا اینکه آقای سراجی بزرگوار تعمدی و آگاهانه زنیت را زینت چاپ شده. و والدینت بجای ولدینت.

سراجی عزیز اگر شعری با سیاست جایزه ادبی تان و نشر سخن گستر همسو نیست.

لزومی ندارد شعر را جراحی کنید و در صفحه کاغذ به گندابش بکشید.

و بعد از 6ماه شعر را برای شاعر ارسال دارید تا ببیند چگونه شعرش را به بازی گرفته اند.

از شما که شاعرید بعید بود.

شعر را از گردونه داوری و مسابقه خارج دارید یا شعر را آنگونه که حیات دارد منتشر کنید نه با دست و پای معلول و مصنوعی جراحی اش کنید .



منتظر اطلاعتان هستم.

بهرام زاده



منبع اصلی انتشار شعر سایت وازنا http://vazna.com/article.aspx?id=1877

و شعری که من نمی شناسمش !

در مجموعه آواز هایی که باد برد_نشر سخن گستر _گرد آورنده محسن سراجی

داریوش معمار said...

سلام
شماره جدید مجله ارمغان فرهنگی منتشر شد.
لطفا خبر انتشار مجله را در وب سایتتان درج کنید.
بامهر
www.dm58.blogfa.com

سپهر said...

درود
با احترام لینک سرزمین سونات ها هستید.
قدم هایتان بر چشم می ماند شاعر و منتقد گرامی

با مهر سپهر

میثم ریاحی said...

سلام علیرضا بهنام عزیز
چطورید ؟
چه شعرهای زیبایی خواندم
اگر توانستید
از آثارتان برای پیاده رو هم بفرستید بزرگوار
موفقیت بیش از پیشتان را آرزومندم

سپهر said...

........
...
سارا زنی ست بیمارستان روانی اهواز به تعشیََتَم می برندَش مریم ام

از قربانی خیابان های بی سقف هنوز می ترسم پدر

میدان ونک محاصره ام کرده با باتوم

دست هایم گلوله می شکافت وُ معاشقه انگشتانم سایه مردی ست چار راه جمهوری را روانی می شوم هنوز

خیابان هم تیمارستان خوبی ست پسرم

پنج سالگی ام را هنوز می ترسم پدرم

شعرهایی به لهجه من نیستند من نیستند

دست هایی دامنم را پایین می کشد هنوز زیر کارون زاینده رود بخشکد

به خودم پناه می برم پدرم

مردهایی با تفنگ هاشان خوابیده ام

هنوز توی شقیقه ام شلیک می کنند !

.......
....
..
.